سند راهبردی موسسه علمی-تربیتی آوای توحید و مجموعه فرهنگی ثارالله مرودشت

۹۵/۷/۱۳

چشم انداز

بیانیه ماموریت

اهداف کلان و راهبرد ها و راهکارها

نویسنده محمدرضا حیدری

مهرماه  ۱۳۹۵

v    چشم انداز  موسسه علمی تربیتی آوای توحید و مجموعه فرهنگی ثارالله :

تشکیلاتی فرهنگی دینی با هویت شیعی، مردم نهاد، تأثیرگذار، پویا و الهام بخش در جبهه اسلام وجبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که زمینه ساز تبیین سبک زندگی دینی در جامعه می باشد.‌

v    بیانیه مأموریت

     آوای توحید وثارالله علیه السلام تشکلی فعال در حوزه فرهنگ حیات آفرین اهل بیت علیهم السلام و مخاطبین اصلی آن نوجوانان ،جوانان و طلاب می باشد که در حوزه فعالیت های تربیتی آموزشی «قشر مستعد» و در حوزه فعالیت های فراگیر«عموم اقشار مردم» را شامل می شود. مرکزیت  این تشکل شهرمرودشت و حوزه تأثیر و عملیاتی آن کل  کشور می باشد.

مجموعه بر اساس تفکرات رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شاگردان مکتب ایشان شهیدان دستغیب(ره) و مطهری(ره) و بزرگان واقطاب دین همچون علامه حسن زاده حفظه الله و علامه طباطبایی رحمه الله علیه، ایت الله مصباح و ایت الله جوادی حرکت نموده و مبنای جهت گیری های آن، نظرات و اندیشه ولی فقیه زمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای و علامه زمان علامه حسن زاده املی می باشد و به تبیین و ترویج سبک زندگی دینی در حوزه جنگ نرم  می پردازد.

مجموعه به گونه ای فعالیت می کند که پویایی و ویژگی ممتاز خود در ارائه خلاقانه، هنرمندانه، تاثیرگزار و عالمانه مفاهیم دینی را همیشه حفظ کرده و الهام بخش فعالیت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سراسر کشور باشد.

 

 

بر این اساس فعالیت های آوای توحید و ثارالله علیه السلام  به شرح زیر می باشد:

  • تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان در راستای پرورش افراد مولد و موثر فرهنگی به منظور تأمین سرمایه انسانی مجموعه
  • ترویج  و تعمیق معرفت و محبت ائمه معصومین(علیهم السلام) با تعظیم شعاعر دینی
  • طراحی و سازماندهی حرکت های جریان ساز فراگیر و اثر بخش اجتماعی
  • فعالیت و حضور فرهنگ ساز و اثر بخش در عرصه فضای مجازی و رسانه های دیجیتال
  • تعلیم و تربت طلاب در راستای پرورش علمی و عملی به منظور تامین سرمایه
  • برگزاری نشست های علمی برای قشر دانشجو و طلاب
  • برگزاری کلاس های آموزشی برای اصناف مختلف جامعه برادر و خواهر
  • برگزاری کلاس و حلقات برای دانش آموزان
  • برگزاری اردو های هدفمند
  • برگزاری برنامه های ورزشی
    برگزاری همایش ها و سمینار

مجموعه با بهره گیری از کارشناسان، فعالان و نخبگان دینی، فرهنگی، تربیتی، علوم ارتباطات و رسانه و همچنین نیرو و نشاط جوانان و نیز تجربیات حرکت اول ثارالله؛ در تعامل با سایر مراکز مردمی و دولتی، به ارتقاع کیفیت در سطوح فوق الذکر پرداخته و اعتلای علمی، فرهنگی اخلاقی و مدیریتی اعضاء خود را در اولویت برنامه ریزی قرار می دهد و با توجه به منویات رهبر انقلاب اسلامی حضور در عرصه های سیاسی اجتماعی را رسالت خود می داند .

۱)     اهداف

۲)      ارتقاء توانمندی های فکری و مهارتی اعضاء

۳)      تأمین سرمایه ی نیروی انسانی

۴)      توسعه ی زیرساخت های تشکیلاتی – محتوایی

۵)      توسعه ی زیرساخت های مالی و امکانات مولد

۶)      توسعه ی حوزه ی تأثیر و عملیات در کشور

۷)      گسترش دایره ی مخاطبان نوجوان(دانش آموزان)

۸)      گسترش دایره مخاطبان جوان(طلاب و دانشجویان)

راهبردها

۱                ارتقاء توانمندی های فکری و مهارتی اعضاء

۱-۱          تأمین کارشناسان کارآمد

۱-۲          تدوین فرآیندهای لازم جهت تکمیل توانمندسازی فکری و مهارتی

۱-۳          ایجاد ساختارهای لازم جهت تکمیل توانمندسازی فکری و مهارتی

۱-۴          تقویت مبانی معرفت و بصیرت دینی اعضاء

۱-۵          نگاه ویژه به تفریح و نشاط اعضاء

۱-۶          ارتقاء روحیه جهادی و اخلاقی اعضاء

۱-۷          ارتقاء مبانی شناختی عملیاتی ترویج سبک زندگی دینی

۲ تأمین سرمایه نیروی انسانی

۲-۱          ایجاد ساختارهای ارتباط مستمر مجموعه با نیروهای مرتبط مفید و اثر بخش و  علاقه مند به مجموعه

۲-۲          ایجاد زمینه های مناسب بهره برداری از توانمندی های ویژه اعضاء در مجموعه

۲-۳          کشف و توسعه منابع جدید نیروی انسانی کارآمد

۲-۴          توجه به نیازهای اساسی کادر اصلی مجموعه

۲-۵          اجرای نظام ارزشیابی نیروی انسانی

۲-۶          تقویت حس تعلق به مجموعه و انس اعضاء با یکدیگر

۳توسعه زیر ساخت های تشکیلاتی- محتوایی

۳-۱          طراحی و تدوین محتوای حرکت دوم در جبهه جنگ نرم و عرصه های سبک زندگی

۳-۲          بازبینی و طراحی چارت تشکیلاتی

۳-۳          طراحی و توسعه زیر ساخت های حضور در عرصه مجازی

۳-۴          طراحی و فعال سازی حرکت های جریان ساز و فراگیر اجتماعی

۳-۵          ایجاد برند حرکت دوم با محوریت سبک زندگی

۳-۶          اجرای نظام ارزیابی و بازخورد برنامه های راهبردی، راهکاری و پروژه ها

۳-۷           افزایش استقلال واحد خواهران در برنامه ریزی و اجرا

۳-۸          ایجاد ، ساماندهی و تقویت ساختارهای دانش آموزی در ساختار ِ اجرایی مجموعه

۴ توسعه زیرساخت های مالی و امکانات مولد

۴-۱          سازماندهی و توسعه منابع مالی و امکانات مردمی

۴-۲          ایجاد زیرساخت های لازم جهت تأمین منابع لازم

۴-۳          سازماندهی و توسعه منابع دولتی

۴-۴          فعال سازی فرآیند تأمین، هزینه و گردش مالی و حسابرسی در شورای اجرایی

 

 

۵توسعه حوزه تأثیر و عملیات در کشور

۵-۱          ایجاد ساختار لازم جهت توسعه ارتباطات

۵-۲          تقویت ارتباط مکتوب، رسانه ای و چهره به چهره با نهادها و موثرین

۵-۳          شناسایی ظرفیت های مجموعه جهت عرضه در سطح کشور

۵-۴          شناسایی نیازمندی های همکاران در کشور جهت برقراریارتباط

۵-۵          شناسایی اطلس فرهنگی شهرها

۵-۶          تقویت ارتباط با فعالان فرهنگی کشور

۵-۷          ارتباط با مسئولین و اثرگذاران شهری و کشوری

۵-۸          تأسیس رسانه های کشوری

                            گسترش دایره ی مخاطبان دانش آموز

۶-۱          ایجاد برند ویژه ی فعالیت های دانش آموزی

۶-۲          تقویت ارتباط موثر با آموزش و پرورش و مدارس

۶-۳          تقویت برنامه های دانش آموزی در مراسمات و برنامه های ویژه

۶-۴           افزایش یارگیری های دانش آموزی

۶-۵          طراحی و اجرای ویژه برنامه های دانش آموزی

۶-۶          ایجاد زیرساخت های لازم (مدارس و مراکز تفریحی ، ورزشی ، فناوری)

۶-۷          استفاده ی حداکثری از ظرفیت اوقات فراغت دانش آموزی

۶-۸          توسعه فعالیت های اجتماعی و مجازی دانش آموزی در سطح ملی

 

۷  گسترش دایره ی مخاطبان جوان(طلاب و دانشجویان)

۷-۱          ایجاد برند ویژه ی فعالیت های دانش آموزی

۷-۲          تقویت ارتباط موثر با دانشگاه ها و حوزه های علمیه

۷-۳          تقویت برنامه های دانشجویی و طلاب در مراسمات و برنامه های ویژه

۷-۴           افزایش یارگیری های دانشجویی و طلاب

۷-۵          طراحی و اجرای ویژه برنامه های دانشجویی و طلاب

۷-۶          ایجاد زیرساخت های لازم (رشته تحصیلی، پژوهشکده، نخبگان، فناوری و تشکل ها)

۷-۷           استفاده ی حداکثری از ظرفیت اوقات فراغت دانشجویان و طلاب

۷-۸           توسعه فعالیت های اجتماعی و مجازی دانشجویی و طلاب در سطح ملی

 

 

 

 

 

راهکارها

                                  ۱ارتقاء توانمندی های فکری و مهارتی اعضاء

۱  تأمین کارشناسان کارآمد

۱-۱-۱          تأمین مربیان مورد نیاز جهت گروه های دانش آموزی از طریق جذب طلاب و دانشجویان مستعد و آموزش آنها

۱-۱-۲             تأمین مربیان مورد نیاز جهت گروه های دانش آموزی از طریق آموزش اعضاء مستعد موجود

۱-۱-۳             تأمین سرگروه مورد نیاز جهت گروه های دانشجویی از طریق جذب طلاب و دانشجویان مستعد و آموزش آنها

۱-۱-۴             تأمین سرگروه مورد نیاز جهت گروه های دانشجویی از طریق جذب طلاب و دانشجویان مستعد و آموزش آنها

۱-۱-۵            تأمین مشاورین، سخنرانان، اساتید جهت مخاطبین دانش آموز، دانشجو و خانواده ها بر اساس موضوعات و نیازهای اصلی کادر شامل: کارآفرینی، ازدواج، تحصیلات تکمیلی و سبک زندگی

۱-۲          تدوین فرآیندهای لازم جهت تکمیل توانمندسازی فکری و مهارتی

۱-۲-۱             تدوین فرآیند ارزیابی کمی و کیفی آموزشی

۱-۲-۲            تدوین مدل های تربیتی و آموزشی

۱-۳          ایجاد ساختارهای لازم جهت تکمیل توانمندسازی فکری و مهارتی

۱-۳-۱            تأسیس مرکز مشاوره

۱-۳-۲             تأسیس و تقویت کانون متأهلین

۱-۳-۳             تأسیس کتابخانه تخصصی تعلیم و تربیت نوجوان و جوان

۱-۴          تقویت مبانی معرفت و بصیرت دینی اعضاء

۱-۴-۱             برگزاری دوره ی اعتقادی توحید

۱-۴-۲             برگزاری سیر های مطالعاتی

۱-۴-۳             تولید و ارائه محصولات(مفید و مختصر)کمک آموزشی

۱-۵          نگاه ویژه به تفریح و نشاط اعضاء

۱-۵-۱             برگزاری اردوهای تفریحی بلند و کوتاه مدت

۱-۵-۲             برگزاری برنامه های ورزشی هفتگی

۱-۵-۳             برگزاری مسابقات ورزشی داخلی

۱-۵-۴             برگزاری مسابقات تفریحی داخلی

۱-۵-۵             برگزاری دوره های آموزش ورزش قهرمانی

۱-۶          ارتقاء روحیه جهادی و اخلاقی اعضاء

۱-۶-۱             برگزاری اردوهای زیارتی و اخلاقی

۱-۶-۲             برگزاری جلسات و محافل اخلاقی

۱-۶-۳             دیدار با اساتید اخلاق

۱-۶-۴             تولید و ارائه محصولات (مفید و مختصر) مرتبط

۱-۶-۵             برگزاری اردوهای جهادی

۱-۶-۶             دیدار با شخصیت های جهادی

۱-۶-۷             آشنایی با سیره شهداء

۱-۷          ارتقاء مبانی شناختی عملیاتی ترویج سبک زندگی دینی

۱-۷-۱             برگزاری دوره های آموزشی فلسفه و چیستی سبک زندگی

۱-۷-۲             برگزاری دوره های آموزشی روش ها و الگوهای ترویج سبک زندگی

۱-۷-۳             تولید و ارائه محصولات(مفید و مختصر) آموزشی

۱-۷-۴             بازدید از تجربه های موفق

۱-۷-۵             تأسیس کتابخانه تخصصی سبک زندگی

 

۲تأمین سرمایه نیروی انسانی

۲-۱          ایجاد ساختارهای ارتباط مستمر مجموعه با نیروهای مرتبط مفید و اثر بخش و     علاقه مند به مجموعه

۲-۱-۱             کشف و فهرست نمودن نیروها و تخصص های مربوطه

۲-۱-۲             طراحی و ایجاد کانون های مربوطه جهت استفاده از ظرفیت و توانمندی نیروهای فوق الذکر

۲-۲          ایجاد زمینه های مناسب بهره برداری از توانمندی های ویژه اعضاء در مجموعه

۲-۲-۱            کشف و فهرست نمودن نیروها و توانمندی های خاص و تخصص ها

۲-۲-۲             طراحی و راه اندازی واحدها یا پروژه های مربوطه توسط نیروها

۲-۳          کشف و توسعه منابع جدید نیروی انسانی کارآمد

۲-۳-۱             تکمیل فرآیند طرح های اجرا شده

۲-۳-۲             رایزنی و مشورت جهت کشف نیروهای نخبه جدید

۲-۳-۳             تنظیم و اجرای فرآیند جذب و به کارگیری نیروهای کشف شده

۲-۳-۴             تقویت مهارت های ارتباطی اعضاء

۲-۳-۵             چینش نیروها و تکمیل ساختار تشکیلاتی

۲-۴          توجه به نیازهای اساسی کادر اصلی مجموعه

۲-۴-۱             تنظیم فهرست و الویت ها

۲-۴-۲             تحلیل وضعیت موجود نیروی انسانی مجموعه

۲-۴-۳            برگزاری دوره های آموزشی

۲-۴-۴            حمایت و اقدامات حمایتی لازم

۲-۵          اجرای نظام ارزشیابی نیروی انسانی

۲-۵-۱             طراحی نظام ارزشیابی

۲-۵-۲             تعریف سلسله مراتب و جایگاه های رتبه ای افراد

۲-۵-۳             اجرای نظام ارزشیابی و تشویق و تنبیه

۲-۵-۴             اجرای جشنواره سالانه عاشوراییان

۲-۶          تقویت حس تعلق به مجموعه و انس اعضاء با یکدیگر

۲-۶-۱             تقویت نظام تشریفات و ارتباطات مجموعه

۲-۶-۲             تقویت عناصر هویتی مجموعه

۲-۶-۳            تقویت مشارکت اعضاء در تصمیم سازی

۲-۶-۴             طراحی فرآیند نگه داشت نیرو های جدید و قدیمی

۳                .  توسعه زیر ساخت های تشکیلاتی- محتوایی

۳-۱          طراحی و تدوین محتوای حرکت دوم در جبهه جنگ نرم و عرصه های سبک زندگی

۳-۱-۱             احصاء و تحدید موضوعات در عرصه اوقات فراغت

۳-۱-۲             تشکیل تیم های تحقیق و پژوهش

۳-۱-۳            تدوین منشور محتوایی هر عرصه و موضوع

۳-۲           بازبینی و طراحی چارت تشکیلاتی

۳-۲-۱             تطبیق زیرساخت ها با اهداف و مأموریت ها

۳-۲-۲            الویت بندی و تعیین تأخر و تقدم رتبه ای و زمانی فعال سازی زیرساخت ها

۳-۲-۳             تعیین اهداف، تکمیل افق ها و تدوین آیین نامه هر نهاد، واحد، گروه و قسمت

۳-۳          طراحی و توسعه زیر ساخت های حضور در عرصه مجازی

۳-۳-۱             تعیین و طراحی شیوه ورود در عرصه مجازی

۳-۳-۲            جذب، آموزش و سازماندهی نیروی انسانی

۳-۳-۳            فعال سازی عرصه های سایت، خبرگزاری و شبکه های اجتماعی

۳-۴          طراحی و فعال سازی حرکت های جریان ساز و فراگیر اجتماعی

۳-۴-۱             مطالعه و احصاء حرکت های اجتماعی موجود دانش آموزی

۳-۴-۲             احصاء زمینه های قابل برای ورود مجموعه

۳-۴-۳            تدوین آیین نامه های هر موضوع

۳-۴-۴             فعال سازی حرکت های طراحی شده

۳-۵          ایجاد برند حرکت دوم با محوریت سبک زندگی

۳-۵-۱             ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز

۳-۵-۲             نهایی نمودن برند و شعار مربوطه

۳-۵-۳            تدوین هویت های بصری شعار

۳-۵-۴             تسری و جریان شعار، برند و هویت های بصری مربوطه در کلیه بخش های مربوطه (چک لیست برنامه ها و تطبیق با موضوع سبک زندگی)

۳-۵-۵            سیاستگذاری در موضوع تنوع یا انحصار برند حرکت دوم

۳-۶          اجرای نظام ارزیابی و بازخورد برنامه های راهبردی، راهکاری و پروژه ها

۳-۶-۱            تدوین شاخص های مورد نیاز هر راهبرد

۳-۶-۲            تدوین فرآیند ارزیابی و پیش بینی اصلاحات در برنامه ها

۳-۷          افزایش استقلال واحد خواهران در برنامه ریزی و اجرا

۳-۷-۱             تفکیک کامل واحد خواهران

۳-۸          ایجاد ، ساماندهی و تقویت ساختارهای دانش آموزی در ساختار ِ اجرایی مجموعه

۴                . توسعه زیرساخت های مالی و امکانات مولد

۴-۱          سازماندهی و توسعه منابع مالی و امکانات مردمی

۴-۱-۱            احصاء و اشباع منابع و روش ها

۴-۱-۲            ارزیابی و تحدید روش ها بر اساس اقتضائات مجموعه و سایر شاخص ها

۴-۱-۳            اولویت بندی و فعال سازی روش ها(نیرو و زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری)

۴-۲          ایجاد زیرساخت های لازم جهت تأمین منابع لازم

۴-۲-۱             سیاست گذاری کلان مباحث اقتصادی کلان مجموعه

۴-۲-۲             ایجاد ساختارهای مولد مرتبط با اهداف و مأموریت ها (با رویکرد خودگردانی)

۴-۳          سازماندهی و توسعه منابع دولتی

۴-۳-۱             کشف و توسعه منابع جدید دولتی و سیاستگذاری های مربوطه

۴-۳-۲             برقراری ارتباط مستمر و موثر با نهادها و منابع مربوطه

۴-۳-۳             مستند سازی و تولید محصولات مربوطه جهت ارائه به منابع و ارگان های مربوطه

۴-۴           فعال سازی فرآیند تأمین، هزینه و گردش مالی و حسابرسی در شورای اجرایی

۴-۴-۱             طراحی فرآیند فوق الذکر

۴-۴-۲             اجرای فرآیند با ایجاد زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری

۴-۴-۳             ارائه گزارش حسابرسی رسمی دادگستری به شورای سیاست گذاری

۵                توسعه حوزه تأثیر و عملیات در کشور

۵-۱          ایجاد ساختار لازم جهت توسعه ارتباطات

۵-۱-۱             ایجاد ساختارهای مجازی مانند وب، شبکه های اجتماعی موبایل و خبرگزاری

۵-۱-۲             ایجاد ساختارهای مکتوب خبری، گزارشی و مستند سازی

۵-۱-۳            ساماندهی سامانه های موجود

۵-۱-۴             تدوین برنامه سالانه ارتباطات و روابط عمومی شامل مخاطب، خدمات و زمانبندی

۵-۲          تقویت ارتباط مکتوب، رسانه ای و چهره به چهره با نهادها و موثرین

۵-۲-۱            احصاء نهادهای مرتبط مستقیم و غیر مستقیم مردمی و دولتی و تدوین ماتریس ارتباط

۵-۲-۲            احصاء چهره های موثر و سطح بندی و ماتریس ارتباط

۵-۲-۳            تهیه و تدوین محتوای مربوطه جهت ارتباط

۵-۲-۴            اجرای جدول تدوین شده مربوطه

۵-۳          شناسایی ظرفیت های مجموعه جهت عرضه در سطح کشور

۵-۳-۱            تولیدات مکتوب

۵-۳-۲            تولیدات چند رسانه ای

۵-۳-۳            مدل برنامه ریزی

۵-۳-۴             نمایشگاه نقطه سر خط(تجربیات)

۵-۳-۵             همایش ها و برنامه ها(سنگر)

۵-۴          شناسایی نیازمندی های همکاران در کشور جهت برقراریارتباط

۵-۵          شناسایی اطلس فرهنگی شهرها

۵-۵-۱             تعیین مراکز فرهنگی مردمی فعال در مراکز استان ها و شهرهای دوم هر استان

۵-۵-۲            رصد فعالیت ها و تدوین شناسنامه هر یک از مراکز مردمی

۵-۶          تقویت ارتباط با فعالان فرهنگی کشور

۵-۶-۱             تنظیم بانک اطلاعات

۵-۶-۲            تولیدات

۵-۷          ارتباط با مسئولین و اثرگذاران شهری و کشوری

۵-۷-۱             تهیه بانک اطلاعات

۵-۷-۲             ارتباط با آموزش و پرورش

۵-۸          تأسیس رسانه های کشوری

۶                گسترش دایره ی مخاطبان دانش آموز

۶-۳          ایجاد برند ویژه ی فعالیت های دانش آموزی

۶-۳-۱            تولید محصولات فرهنگی دانش آموزی در عرصه سبک زندگی

۶-۳-۲            خلق ادبیات ، گرافیک و هویت های بصری دانش آموزی عاشوراییان

۶-۳-۳             تعیین وضعیت موجود و مطلوب در شناخت دانش آموزان از عاشوراییان

۶-۳-۴             ایجاد برند دانش آموزی ذیل حرکت دوم عاشوراییان

۶-۴          تقویت ارتباط موثر با آموزش و پرورش و مدارس

۶-۴-۱             پیشنهاد اجرای برنامه های مشترک و خدمات فرهنگی بر اساس نیازهای آموزش و پرورش

۶-۵          تقویت برنامه های دانش آموزی در مراسمات و برنامه های ویژه

۶-۵-۱             ارائه خدمات دانش آموزی در برنامه ها

۶-۵-۲             طراحی و اجرای پیوست فعالیت های دانش آموزی برای برنامه ها

۶-۶          افزایش یارگیری های دانش آموزی

۶-۶-۱             طراحی و ابلاغ نقشه راه و سیاست های کیفی و کمی ِ یارگیری دانش آموزی

۶-۷          طراحی و اجرای ویژه برنامه های دانش آموزی

۶-۷-۱             اجرای جشنواره های فرهنگی ، هنری و ورزشی و اجتماعی دانش آموزی

۶-۷-۲             اجرای برنامه های هفتگی، دوره ای و مناسبتی دانش آموزی

۶-۸          ایجاد زیرساخت های لازم (مدارس و مراکز تفریحی ، ورزشی ، فناوری)

۶-۸-۱             تحقیق و اولویت بندی بر اساس علایق ، خانواده ها ، ظرفیت های مجموعه و روش مند نمودن در قالب نقشه راه

۶-۹          استفاده ی حداکثری از ظرفیت اوقات فراغت دانش آموزی

۶-۹-۱            ایجاد زیرساخت های ارائه خدمات اوقات فراغت

۶-۱۰      توسعه فعالیت های اجتماعی و مجازی دانش آموزی در سطح ملی

۶-۱۰-۱        طراحی رسانه های کشوری مکتوب و دیجیتال

۶-۱۰-۲        اجرای برنامه های مشترک با وزارت آموزش و پرورش

۷                 گسترش دایره ی مخاطبان جوان(طلاب و دانشجویان)

۷-۱          ایجاد برند ویژه ی فعالیت های دانش آموزی

۷-۱-۱            تولید محصولات فرهنگی دانشجویی در عرصه سبک زندگی

۷-۱-۲             تعیین وضعیت موجود و مطلوب در شناخت دانشجویان از عاشوراییان

۷-۲          تقویت ارتباط موثر با دانشگاه ها و حوزه های علمیه

۷-۲-۱             پیشنهاد اجرای برنامه های مشترک و خدمات فرهنگی بر اساس نیازهای دانشگا ها و حوزه های علمیه

۷-۳           تقویت برنامه های دانشجویی و طلاب در مراسمات و برنامه های ویژه

۷-۳-۱            ارائه خدمات دانشجویی و طلاب در برنامه ها

۷-۳-۲             طراحی و اجرای پیوست فعالیت های دانشجویی و طلاب برای برنامه ها

۷-۴           افزایش یارگیری های دانشجویی و طلاب

۷-۴-۱             طراحی نقشه راه و سیاست های کیفی و کمی ِ یارگیری دانشجویی و طلاب

۷-۵          طراحی و اجرای ویژه برنامه های دانشجویی و طلاب

۷-۵-۱             اجرای جشنواره های فرهنگی ، هنری و ورزشی و اجتماعی دانشجویی و طلاب

۷-۵-۲             اجرای برنامه های هفتگی، دوره ای و مناسبتی دانشجویی و طلاب

۷-۶          ایجاد زیرساخت های لازم (رشته تحصیلی، پژوهشکده، نخبگان، فناوری و تشکل ها)

۷-۶-۱            تحقیق و اولویت بندی بر اساس علایق دانشجویان و طلاب، ظرفیت های مجموعه و  روش مند نمودن در قالب نقشه راه

۷-۷          استفاده ی حداکثری از ظرفیت اوقات فراغت دانشجویان و طلاب

۷-۷-۱             ایجاد زیرساخت های ارائه خدمات اوقات فراغت

۷-۸          توسعه فعالیت های اجتماعی و مجازی دانشجویی و طلاب در سطح ملی

۷-۸-۱             طراحی رسانه های کشوری مکتوب و دیجیتال دانشجویی و طلاب

۷-۸-۲             اجرای برنامه های مشترک با وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری

 logo-marv