سند راهبردی موسسه علمی-تربیتی آوای توحید و مجموعه فرهنگی ثارالله مرودشت
۹۵/۷/۱۳
چشم انداز
بیانیه ماموریت
اهداف کلان و راهبرد ها و راهکارها
نویسنده محمدرضا حیدری
مهرماه ۱۳۹۵
v چشم انداز موسسه علمی تربیتی آوای توحید و مجموعه فرهنگی ثارالله :
تشکیلاتی فرهنگی – دینی با هویت شیعی، مردم نهاد، تأثیرگذار، پویا و الهام بخش در جبهه اسلام وجبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که زمینه ساز تبیین سبک زندگی دینی در جامعه می باشد.
v بیانیه مأموریت
آوای توحید وثارالله علیه السلام تشکلی فعال در حوزه فرهنگ حیات آفرین اهل بیت علیهم السلام و مخاطبین اصلی آن نوجوانان ،جوانان و طلاب می باشد که در حوزه فعالیت های تربیتی آموزشی «قشر مستعد» و در حوزه فعالیت های فراگیر«عموم اقشار مردم» را شامل می شود. مرکزیت این تشکل شهرمرودشت و حوزه تأثیر و عملیاتی آن کل کشور می باشد.
مجموعه بر اساس تفکرات رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شاگردان مکتب ایشان شهیدان دستغیب(ره) و مطهری(ره) و بزرگان واقطاب دین همچون علامه حسن زاده حفظه الله و علامه طباطبایی رحمه الله علیه، ایت الله مصباح و ایت الله جوادی حرکت نموده و مبنای جهت گیری های آن، نظرات و اندیشه ولی فقیه زمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای و علامه زمان علامه حسن زاده املی می باشد و به تبیین و ترویج سبک زندگی دینی در حوزه جنگ نرم می پردازد.
مجموعه به گونه ای فعالیت می کند که پویایی و ویژگی ممتاز خود در ارائه خلاقانه، هنرمندانه، تاثیرگزار و عالمانه مفاهیم دینی را همیشه حفظ کرده و الهام بخش فعالیت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سراسر کشور باشد.
بر این اساس فعالیت های آوای توحید و ثارالله علیه السلام به شرح زیر می باشد:
- تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان در راستای پرورش افراد مولد و موثر فرهنگی به منظور تأمین سرمایه انسانی مجموعه
- ترویج و تعمیق معرفت و محبت ائمه معصومین(علیهم السلام) با تعظیم شعاعر دینی
- طراحی و سازماندهی حرکت های جریان ساز فراگیر و اثر بخش اجتماعی
- فعالیت و حضور فرهنگ ساز و اثر بخش در عرصه فضای مجازی و رسانه های دیجیتال
- تعلیم و تربت طلاب در راستای پرورش علمی و عملی به منظور تامین سرمایه
- برگزاری نشست های علمی برای قشر دانشجو و طلاب
- برگزاری کلاس های آموزشی برای اصناف مختلف جامعه برادر و خواهر
- برگزاری کلاس و حلقات برای دانش آموزان
- برگزاری اردو های هدفمند
- برگزاری برنامه های ورزشی
برگزاری همایش ها و سمینار
مجموعه با بهره گیری از کارشناسان، فعالان و نخبگان دینی، فرهنگی، تربیتی، علوم ارتباطات و رسانه و همچنین نیرو و نشاط جوانان و نیز تجربیات حرکت اول ثارالله؛ در تعامل با سایر مراکز مردمی و دولتی، به ارتقاع کیفیت در سطوح فوق الذکر پرداخته و اعتلای علمی، فرهنگی اخلاقی و مدیریتی اعضاء خود را در اولویت برنامه ریزی قرار می دهد و با توجه به منویات رهبر انقلاب اسلامی حضور در عرصه های سیاسی – اجتماعی را رسالت خود می داند .
۱) اهداف
۲) ارتقاء توانمندی های فکری و مهارتی اعضاء
۳) تأمین سرمایه ی نیروی انسانی
۴) توسعه ی زیرساخت های تشکیلاتی – محتوایی
۵) توسعه ی زیرساخت های مالی و امکانات مولد
۶) توسعه ی حوزه ی تأثیر و عملیات در کشور
۷) گسترش دایره ی مخاطبان نوجوان(دانش آموزان)
۸) گسترش دایره مخاطبان جوان(طلاب و دانشجویان)
راهبردها
۱ ارتقاء توانمندی های فکری و مهارتی اعضاء
۱-۱ تأمین کارشناسان کارآمد
۱-۲ تدوین فرآیندهای لازم جهت تکمیل توانمندسازی فکری و مهارتی
۱-۳ ایجاد ساختارهای لازم جهت تکمیل توانمندسازی فکری و مهارتی
۱-۴ تقویت مبانی معرفت و بصیرت دینی اعضاء
۱-۵ نگاه ویژه به تفریح و نشاط اعضاء
۱-۶ ارتقاء روحیه جهادی و اخلاقی اعضاء
۱-۷ ارتقاء مبانی شناختی عملیاتی ترویج سبک زندگی دینی
۲ تأمین سرمایه نیروی انسانی
۲-۱ ایجاد ساختارهای ارتباط مستمر مجموعه با نیروهای مرتبط مفید و اثر بخش و علاقه مند به مجموعه
۲-۲ ایجاد زمینه های مناسب بهره برداری از توانمندی های ویژه اعضاء در مجموعه
۲-۳ کشف و توسعه منابع جدید نیروی انسانی کارآمد
۲-۴ توجه به نیازهای اساسی کادر اصلی مجموعه
۲-۵ اجرای نظام ارزشیابی نیروی انسانی
۲-۶ تقویت حس تعلق به مجموعه و انس اعضاء با یکدیگر
۳توسعه زیر ساخت های تشکیلاتی- محتوایی
۳-۱ طراحی و تدوین محتوای حرکت دوم در جبهه جنگ نرم و عرصه های سبک زندگی
۳-۲ بازبینی و طراحی چارت تشکیلاتی
۳-۳ طراحی و توسعه زیر ساخت های حضور در عرصه مجازی
۳-۴ طراحی و فعال سازی حرکت های جریان ساز و فراگیر اجتماعی
۳-۵ ایجاد برند حرکت دوم با محوریت سبک زندگی
۳-۶ اجرای نظام ارزیابی و بازخورد برنامه های راهبردی، راهکاری و پروژه ها
۳-۷ افزایش استقلال واحد خواهران در برنامه ریزی و اجرا
۳-۸ ایجاد ، ساماندهی و تقویت ساختارهای دانش آموزی در ساختار ِ اجرایی مجموعه
۴ توسعه زیرساخت های مالی و امکانات مولد
۴-۱ سازماندهی و توسعه منابع مالی و امکانات مردمی
۴-۲ ایجاد زیرساخت های لازم جهت تأمین منابع لازم
۴-۳ سازماندهی و توسعه منابع دولتی
۴-۴ فعال سازی فرآیند تأمین، هزینه و گردش مالی و حسابرسی در شورای اجرایی
۵توسعه حوزه تأثیر و عملیات در کشور
۵-۱ ایجاد ساختار لازم جهت توسعه ارتباطات
۵-۲ تقویت ارتباط مکتوب، رسانه ای و چهره به چهره با نهادها و موثرین
۵-۳ شناسایی ظرفیت های مجموعه جهت عرضه در سطح کشور
۵-۴ شناسایی نیازمندی های همکاران در کشور جهت برقراریارتباط
۵-۵ شناسایی اطلس فرهنگی شهرها
۵-۶ تقویت ارتباط با فعالان فرهنگی کشور
۵-۷ ارتباط با مسئولین و اثرگذاران شهری و کشوری
۵-۸ تأسیس رسانه های کشوری
گسترش دایره ی مخاطبان دانش آموز
۶-۱ ایجاد برند ویژه ی فعالیت های دانش آموزی
۶-۲ تقویت ارتباط موثر با آموزش و پرورش و مدارس
۶-۳ تقویت برنامه های دانش آموزی در مراسمات و برنامه های ویژه
۶-۴ افزایش یارگیری های دانش آموزی
۶-۵ طراحی و اجرای ویژه برنامه های دانش آموزی
۶-۶ ایجاد زیرساخت های لازم (مدارس و مراکز تفریحی ، ورزشی ، فناوری)
۶-۷ استفاده ی حداکثری از ظرفیت اوقات فراغت دانش آموزی
۶-۸ توسعه فعالیت های اجتماعی و مجازی دانش آموزی در سطح ملی
۷ گسترش دایره ی مخاطبان جوان(طلاب و دانشجویان)
۷-۱ ایجاد برند ویژه ی فعالیت های دانش آموزی
۷-۲ تقویت ارتباط موثر با دانشگاه ها و حوزه های علمیه
۷-۳ تقویت برنامه های دانشجویی و طلاب در مراسمات و برنامه های ویژه
۷-۴ افزایش یارگیری های دانشجویی و طلاب
۷-۵ طراحی و اجرای ویژه برنامه های دانشجویی و طلاب
۷-۶ ایجاد زیرساخت های لازم (رشته تحصیلی، پژوهشکده، نخبگان، فناوری و تشکل ها)
۷-۷ استفاده ی حداکثری از ظرفیت اوقات فراغت دانشجویان و طلاب
۷-۸ توسعه فعالیت های اجتماعی و مجازی دانشجویی و طلاب در سطح ملی
راهکارها
۱ارتقاء توانمندی های فکری و مهارتی اعضاء
۱-۱ تأمین کارشناسان کارآمد
۱-۱-۱ تأمین مربیان مورد نیاز جهت گروه های دانش آموزی از طریق جذب طلاب و دانشجویان مستعد و آموزش آنها
۱-۱-۲ تأمین مربیان مورد نیاز جهت گروه های دانش آموزی از طریق آموزش اعضاء مستعد موجود
۱-۱-۳ تأمین سرگروه مورد نیاز جهت گروه های دانشجویی از طریق جذب طلاب و دانشجویان مستعد و آموزش آنها
۱-۱-۴ تأمین سرگروه مورد نیاز جهت گروه های دانشجویی از طریق جذب طلاب و دانشجویان مستعد و آموزش آنها
۱-۱-۵ تأمین مشاورین، سخنرانان، اساتید جهت مخاطبین دانش آموز، دانشجو و خانواده ها بر اساس موضوعات و نیازهای اصلی کادر شامل: کارآفرینی، ازدواج، تحصیلات تکمیلی و سبک زندگی
۱-۲ تدوین فرآیندهای لازم جهت تکمیل توانمندسازی فکری و مهارتی
۱-۲-۱ تدوین فرآیند ارزیابی کمی و کیفی آموزشی
۱-۲-۲ تدوین مدل های تربیتی و آموزشی
۱-۳ ایجاد ساختارهای لازم جهت تکمیل توانمندسازی فکری و مهارتی
۱-۳-۱ تأسیس مرکز مشاوره
۱-۳-۲ تأسیس و تقویت کانون متأهلین
۱-۳-۳ تأسیس کتابخانه تخصصی تعلیم و تربیت نوجوان و جوان
۱-۴ تقویت مبانی معرفت و بصیرت دینی اعضاء
۱-۴-۱ برگزاری دوره ی اعتقادی توحید
۱-۴-۲ برگزاری سیر های مطالعاتی
۱-۴-۳ تولید و ارائه محصولات(مفید و مختصر)کمک آموزشی
۱-۵ نگاه ویژه به تفریح و نشاط اعضاء
۱-۵-۱ برگزاری اردوهای تفریحی بلند و کوتاه مدت
۱-۵-۲ برگزاری برنامه های ورزشی هفتگی
۱-۵-۳ برگزاری مسابقات ورزشی داخلی
۱-۵-۴ برگزاری مسابقات تفریحی داخلی
۱-۵-۵ برگزاری دوره های آموزش ورزش قهرمانی
۱-۶ ارتقاء روحیه جهادی و اخلاقی اعضاء
۱-۶-۱ برگزاری اردوهای زیارتی و اخلاقی
۱-۶-۲ برگزاری جلسات و محافل اخلاقی
۱-۶-۳ دیدار با اساتید اخلاق
۱-۶-۴ تولید و ارائه محصولات (مفید و مختصر) مرتبط
۱-۶-۵ برگزاری اردوهای جهادی
۱-۶-۶ دیدار با شخصیت های جهادی
۱-۶-۷ آشنایی با سیره شهداء
۱-۷ ارتقاء مبانی شناختی عملیاتی ترویج سبک زندگی دینی
۱-۷-۱ برگزاری دوره های آموزشی فلسفه و چیستی سبک زندگی
۱-۷-۲ برگزاری دوره های آموزشی روش ها و الگوهای ترویج سبک زندگی
۱-۷-۳ تولید و ارائه محصولات(مفید و مختصر) آموزشی
۱-۷-۴ بازدید از تجربه های موفق
۱-۷-۵ تأسیس کتابخانه تخصصی سبک زندگی
۲تأمین سرمایه نیروی انسانی
۲-۱ ایجاد ساختارهای ارتباط مستمر مجموعه با نیروهای مرتبط مفید و اثر بخش و علاقه مند به مجموعه
۲-۱-۱ کشف و فهرست نمودن نیروها و تخصص های مربوطه
۲-۱-۲ طراحی و ایجاد کانون های مربوطه جهت استفاده از ظرفیت و توانمندی نیروهای فوق الذکر
۲-۲ ایجاد زمینه های مناسب بهره برداری از توانمندی های ویژه اعضاء در مجموعه
۲-۲-۱ کشف و فهرست نمودن نیروها و توانمندی های خاص و تخصص ها
۲-۲-۲ طراحی و راه اندازی واحدها یا پروژه های مربوطه توسط نیروها
۲-۳ کشف و توسعه منابع جدید نیروی انسانی کارآمد
۲-۳-۱ تکمیل فرآیند طرح های اجرا شده
۲-۳-۲ رایزنی و مشورت جهت کشف نیروهای نخبه جدید
۲-۳-۳ تنظیم و اجرای فرآیند جذب و به کارگیری نیروهای کشف شده
۲-۳-۴ تقویت مهارت های ارتباطی اعضاء
۲-۳-۵ چینش نیروها و تکمیل ساختار تشکیلاتی
۲-۴ توجه به نیازهای اساسی کادر اصلی مجموعه
۲-۴-۱ تنظیم فهرست و الویت ها
۲-۴-۲ تحلیل وضعیت موجود نیروی انسانی مجموعه
۲-۴-۳ برگزاری دوره های آموزشی
۲-۴-۴ حمایت و اقدامات حمایتی لازم
۲-۵ اجرای نظام ارزشیابی نیروی انسانی
۲-۵-۱ طراحی نظام ارزشیابی
۲-۵-۲ تعریف سلسله مراتب و جایگاه های رتبه ای افراد
۲-۵-۳ اجرای نظام ارزشیابی و تشویق و تنبیه
۲-۵-۴ اجرای جشنواره سالانه عاشوراییان
۲-۶ تقویت حس تعلق به مجموعه و انس اعضاء با یکدیگر
۲-۶-۱ تقویت نظام تشریفات و ارتباطات مجموعه
۲-۶-۲ تقویت عناصر هویتی مجموعه
۲-۶-۳ تقویت مشارکت اعضاء در تصمیم سازی
۲-۶-۴ طراحی فرآیند نگه داشت نیرو های جدید و قدیمی
۳ . توسعه زیر ساخت های تشکیلاتی- محتوایی
۳-۱ طراحی و تدوین محتوای حرکت دوم در جبهه جنگ نرم و عرصه های سبک زندگی
۳-۱-۱ احصاء و تحدید موضوعات در عرصه اوقات فراغت
۳-۱-۲ تشکیل تیم های تحقیق و پژوهش
۳-۱-۳ تدوین منشور محتوایی هر عرصه و موضوع
۳-۲ بازبینی و طراحی چارت تشکیلاتی
۳-۲-۱ تطبیق زیرساخت ها با اهداف و مأموریت ها
۳-۲-۲ الویت بندی و تعیین تأخر و تقدم رتبه ای و زمانی فعال سازی زیرساخت ها
۳-۲-۳ تعیین اهداف، تکمیل افق ها و تدوین آیین نامه هر نهاد، واحد، گروه و قسمت
۳-۳ طراحی و توسعه زیر ساخت های حضور در عرصه مجازی
۳-۳-۱ تعیین و طراحی شیوه ورود در عرصه مجازی
۳-۳-۲ جذب، آموزش و سازماندهی نیروی انسانی
۳-۳-۳ فعال سازی عرصه های سایت، خبرگزاری و شبکه های اجتماعی
۳-۴ طراحی و فعال سازی حرکت های جریان ساز و فراگیر اجتماعی
۳-۴-۱ مطالعه و احصاء حرکت های اجتماعی موجود دانش آموزی
۳-۴-۲ احصاء زمینه های قابل برای ورود مجموعه
۳-۴-۳ تدوین آیین نامه های هر موضوع
۳-۴-۴ فعال سازی حرکت های طراحی شده
۳-۵ ایجاد برند حرکت دوم با محوریت سبک زندگی
۳-۵-۱ ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز
۳-۵-۲ نهایی نمودن برند و شعار مربوطه
۳-۵-۳ تدوین هویت های بصری شعار
۳-۵-۴ تسری و جریان شعار، برند و هویت های بصری مربوطه در کلیه بخش های مربوطه (چک لیست برنامه ها و تطبیق با موضوع سبک زندگی)
۳-۵-۵ سیاستگذاری در موضوع تنوع یا انحصار برند حرکت دوم
۳-۶ اجرای نظام ارزیابی و بازخورد برنامه های راهبردی، راهکاری و پروژه ها
۳-۶-۱ تدوین شاخص های مورد نیاز هر راهبرد
۳-۶-۲ تدوین فرآیند ارزیابی و پیش بینی اصلاحات در برنامه ها
۳-۷ افزایش استقلال واحد خواهران در برنامه ریزی و اجرا
۳-۷-۱ تفکیک کامل واحد خواهران
۳-۸ ایجاد ، ساماندهی و تقویت ساختارهای دانش آموزی در ساختار ِ اجرایی مجموعه
۴ . توسعه زیرساخت های مالی و امکانات مولد
۴-۱ سازماندهی و توسعه منابع مالی و امکانات مردمی
۴-۱-۱ احصاء و اشباع منابع و روش ها
۴-۱-۲ ارزیابی و تحدید روش ها بر اساس اقتضائات مجموعه و سایر شاخص ها
۴-۱-۳ اولویت بندی و فعال سازی روش ها(نیرو و زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری)
۴-۲ ایجاد زیرساخت های لازم جهت تأمین منابع لازم
۴-۲-۱ سیاست گذاری کلان مباحث اقتصادی کلان مجموعه
۴-۲-۲ ایجاد ساختارهای مولد مرتبط با اهداف و مأموریت ها (با رویکرد خودگردانی)
۴-۳ سازماندهی و توسعه منابع دولتی
۴-۳-۱ کشف و توسعه منابع جدید دولتی و سیاستگذاری های مربوطه
۴-۳-۲ برقراری ارتباط مستمر و موثر با نهادها و منابع مربوطه
۴-۳-۳ مستند سازی و تولید محصولات مربوطه جهت ارائه به منابع و ارگان های مربوطه
۴-۴ فعال سازی فرآیند تأمین، هزینه و گردش مالی و حسابرسی در شورای اجرایی
۴-۴-۱ طراحی فرآیند فوق الذکر
۴-۴-۲ اجرای فرآیند با ایجاد زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری
۴-۴-۳ ارائه گزارش حسابرسی رسمی دادگستری به شورای سیاست گذاری
۵ توسعه حوزه تأثیر و عملیات در کشور
۵-۱ ایجاد ساختار لازم جهت توسعه ارتباطات
۵-۱-۱ ایجاد ساختارهای مجازی مانند وب، شبکه های اجتماعی موبایل و خبرگزاری
۵-۱-۲ ایجاد ساختارهای مکتوب خبری، گزارشی و مستند سازی
۵-۱-۳ ساماندهی سامانه های موجود
۵-۱-۴ تدوین برنامه سالانه ارتباطات و روابط عمومی شامل مخاطب، خدمات و زمانبندی
۵-۲ تقویت ارتباط مکتوب، رسانه ای و چهره به چهره با نهادها و موثرین
۵-۲-۱ احصاء نهادهای مرتبط مستقیم و غیر مستقیم مردمی و دولتی و تدوین ماتریس ارتباط
۵-۲-۲ احصاء چهره های موثر و سطح بندی و ماتریس ارتباط
۵-۲-۳ تهیه و تدوین محتوای مربوطه جهت ارتباط
۵-۲-۴ اجرای جدول تدوین شده مربوطه
۵-۳ شناسایی ظرفیت های مجموعه جهت عرضه در سطح کشور
۵-۳-۱ تولیدات مکتوب
۵-۳-۲ تولیدات چند رسانه ای
۵-۳-۳ مدل برنامه ریزی
۵-۳-۴ نمایشگاه نقطه سر خط(تجربیات)
۵-۳-۵ همایش ها و برنامه ها(سنگر)
۵-۴ شناسایی نیازمندی های همکاران در کشور جهت برقراریارتباط
۵-۵ شناسایی اطلس فرهنگی شهرها
۵-۵-۱ تعیین مراکز فرهنگی مردمی فعال در مراکز استان ها و شهرهای دوم هر استان
۵-۵-۲ رصد فعالیت ها و تدوین شناسنامه هر یک از مراکز مردمی
۵-۶ تقویت ارتباط با فعالان فرهنگی کشور
۵-۶-۱ تنظیم بانک اطلاعات
۵-۶-۲ تولیدات
۵-۷ ارتباط با مسئولین و اثرگذاران شهری و کشوری
۵-۷-۱ تهیه بانک اطلاعات
۵-۷-۲ ارتباط با آموزش و پرورش
۵-۸ تأسیس رسانه های کشوری
۶ گسترش دایره ی مخاطبان دانش آموز
۶-۳ ایجاد برند ویژه ی فعالیت های دانش آموزی
۶-۳-۱ تولید محصولات فرهنگی دانش آموزی در عرصه سبک زندگی
۶-۳-۲ خلق ادبیات ، گرافیک و هویت های بصری دانش آموزی عاشوراییان
۶-۳-۳ تعیین وضعیت موجود و مطلوب در شناخت دانش آموزان از عاشوراییان
۶-۳-۴ ایجاد برند دانش آموزی ذیل حرکت دوم عاشوراییان
۶-۴ تقویت ارتباط موثر با آموزش و پرورش و مدارس
۶-۴-۱ پیشنهاد اجرای برنامه های مشترک و خدمات فرهنگی بر اساس نیازهای آموزش و پرورش
۶-۵ تقویت برنامه های دانش آموزی در مراسمات و برنامه های ویژه
۶-۵-۱ ارائه خدمات دانش آموزی در برنامه ها
۶-۵-۲ طراحی و اجرای پیوست فعالیت های دانش آموزی برای برنامه ها
۶-۶ افزایش یارگیری های دانش آموزی
۶-۶-۱ طراحی و ابلاغ نقشه راه و سیاست های کیفی و کمی ِ یارگیری دانش آموزی
۶-۷ طراحی و اجرای ویژه برنامه های دانش آموزی
۶-۷-۱ اجرای جشنواره های فرهنگی ، هنری و ورزشی و اجتماعی دانش آموزی
۶-۷-۲ اجرای برنامه های هفتگی، دوره ای و مناسبتی دانش آموزی
۶-۸ ایجاد زیرساخت های لازم (مدارس و مراکز تفریحی ، ورزشی ، فناوری)
۶-۸-۱ تحقیق و اولویت بندی بر اساس علایق ، خانواده ها ، ظرفیت های مجموعه و روش مند نمودن در قالب نقشه راه
۶-۹ استفاده ی حداکثری از ظرفیت اوقات فراغت دانش آموزی
۶-۹-۱ ایجاد زیرساخت های ارائه خدمات اوقات فراغت
۶-۱۰ توسعه فعالیت های اجتماعی و مجازی دانش آموزی در سطح ملی
۶-۱۰-۱ طراحی رسانه های کشوری مکتوب و دیجیتال
۶-۱۰-۲ اجرای برنامه های مشترک با وزارت آموزش و پرورش
۷ گسترش دایره ی مخاطبان جوان(طلاب و دانشجویان)
۷-۱ ایجاد برند ویژه ی فعالیت های دانش آموزی
۷-۱-۱ تولید محصولات فرهنگی دانشجویی در عرصه سبک زندگی
۷-۱-۲ تعیین وضعیت موجود و مطلوب در شناخت دانشجویان از عاشوراییان
۷-۲ تقویت ارتباط موثر با دانشگاه ها و حوزه های علمیه
۷-۲-۱ پیشنهاد اجرای برنامه های مشترک و خدمات فرهنگی بر اساس نیازهای دانشگا ها و حوزه های علمیه
۷-۳ تقویت برنامه های دانشجویی و طلاب در مراسمات و برنامه های ویژه
۷-۳-۱ ارائه خدمات دانشجویی و طلاب در برنامه ها
۷-۳-۲ طراحی و اجرای پیوست فعالیت های دانشجویی و طلاب برای برنامه ها
۷-۴ افزایش یارگیری های دانشجویی و طلاب
۷-۴-۱ طراحی نقشه راه و سیاست های کیفی و کمی ِ یارگیری دانشجویی و طلاب
۷-۵ طراحی و اجرای ویژه برنامه های دانشجویی و طلاب
۷-۵-۱ اجرای جشنواره های فرهنگی ، هنری و ورزشی و اجتماعی دانشجویی و طلاب
۷-۵-۲ اجرای برنامه های هفتگی، دوره ای و مناسبتی دانشجویی و طلاب
۷-۶ ایجاد زیرساخت های لازم (رشته تحصیلی، پژوهشکده، نخبگان، فناوری و تشکل ها)
۷-۶-۱ تحقیق و اولویت بندی بر اساس علایق دانشجویان و طلاب، ظرفیت های مجموعه و روش مند نمودن در قالب نقشه راه
۷-۷ استفاده ی حداکثری از ظرفیت اوقات فراغت دانشجویان و طلاب
۷-۷-۱ ایجاد زیرساخت های ارائه خدمات اوقات فراغت
۷-۸ توسعه فعالیت های اجتماعی و مجازی دانشجویی و طلاب در سطح ملی
۷-۸-۱ طراحی رسانه های کشوری مکتوب و دیجیتال دانشجویی و طلاب
۷-۸-۲ اجرای برنامه های مشترک با وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری